به کالیز خوش آمدید.لطفا برای خرید محصولات کالیز دست نگه دارید. سایت در حال به روز رسانی است.

قوانین سایت

مقدمه

  1. استفاده و بهره‌برداری از پلتفرم کالیز (https://kaliz.ir) و سرویس‌ها، ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و سایر وب‌سایت‌ها و دامنه‌ها و نشان‌های تجاری وابسته به آن، که از این پس در این سند «کالیز” نامیده می‌شود، برای تمام افرادی که به موجب قوانین جمهوری اسلامی ایران، اهلیت قانونی خرید و فروش و نیز بهره‌برداری و مشارکت در فضای مجازی را دارند، که در این سند «کاربر / کاربران» خوانده می‌شود، به شرط رعایت قوانین و شرایط این سند و سایر اسناد ارجاع یا اشاره شده، آزاد خواهد بود. همچنین منظور از «محصول» در این سند، همه کالاها و خدمات فیزیکی (عینی و ملموس) و غیرفیزیکی است که کاربر در جایگاه فروشگاه‌دار برای فروش یا اهدا عرضه می‌کند.
  1. تاریخ آخرین ویرایش و به‌‌روزرسانی این سند «۱ تیر ۱۴۰۰» است.
  1. فروشنده در کالیز کاربری است که درخواست فروشندگی را ثبت کرده این امکان را دارد که با استفاده از امکانات کالیز محصولات خود را به فروش برساند کاربری که در کالیز ثبت نام و درخواست فروشندگی کند و فقط به صرف ثبت نام مبنی بر قبول قوانین کالیز است
  1. کالیز» ممکن است در هر زمانی نسبت به به‌روزرسانی این سند اقدام کند. در صورتی که به تشخیص «کالیز» این تغییرات عمده و جدی باشد، از طریق ایمیل یا انتشار در بسترهای «کالیز»، به اطلاع شما (کاربر) خواهد رسید. شما می‌توانید با مطالعه این تغییرات نسبت به تدوام همکاری و استفاده از خدمات «کالیز»، تصمیم‌گیری کنید. اطلاع داشته باشید که ادامه استفاده از خدمات «کالیز» به معنای پذیرش این تغییرات است و ادعای جهل و عدم آگاهی نسبت به آن در هر حال مورد قبول نخواهد بود.

پذیرش شرایط استفاده

  1. این سند و سایر سندهایی که در این متن به آن‌ها ارجاع داده می‌شود، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهره‌برداری از «کالیز» است.
  2. شرایط استفاده از کالیز، جزو قراردادهای قانونی الزام‌آور فی‌مابین کاربر (شما) و «کالیز»  است.
  1. این سند، حقوق و مسئولیت‌های کاربران را به هنگام بهره‌برداری و استفاده از کالیز بیان می‌کند. لذا مستلزم است که دقیق خوانده و رعایت شود. با استفاده از یکی یا تمامی سرویس‌های «کالیز» (حتی صرف بازدید و جست‌وجو در وب‌سایت)، شما اطلاع و موافقت خود را با شرایط استفاده و بهره‌برداری از «کالیز» اعلام کرده‌اید و در صورتی که با این شرایط موافقت ندارید، نباید از خدمات «کالیز» استفاده کنید.
  1. کالیز» بازاری است که کاربران آن به صورت آنلاین و آفلاین به هم مرتبط می‌شوند و علاوه بر داد و ستد به توسعه محتوا و شبکه خود نیز می‌پردازند. از این رو، «کالیز» چندین سند متفاوت شرایط استفاده خواهد داشت که ناظر به کارکردها و بهره‌برداری‌های مختلف از خدمات «کالیز» است. در این سند، برخی از این شرایط عمومی و اختصاصی آمده است اما برای هر گونه بهره‌برداری از مجموعه خدمات «کالیز»، باید سایر اسناد مربوط به آن را (حتی اگر در این سند به آن اشاره یا ارجاع نشده است) نیز مطالعه کنید و با پذیرش شرایط آن، در «کالیز» فعالیت کنید؛ زیرا مفاد آن اسناد نیز جزو قوانین و شرایط استفاده از «کالیز» است.

حساب کاربری در “کالیز”

  1. شما (کاربر) برای استفاده از خدمات مختلف «کالیز»، به ایجاد حساب کاربری نیاز دارید و با ایجاد حساب کاربری می‌پذیرید که این قرارداد را به طور کامل مطالعه کرده‌اید و شرایط و قوانین آن را پذیرفته‌اید.
  2. مطابق قوانین و مقررات ایران، برای خرید و فروش و استفاده از سرویس‌های تجاری، دارا بودن حداقل سن قانونی لازم است. فلذا شما (کاربر) می‌بایست ۱۸ (هجده) ‌سال تمام یا بیشتر سن داشته باشید و در غیر این صورت تنها با مجوز و نظارت قانونی والدین قانونی یا سرپرست قانونی خود می‌توانید از خدمات «کالیز» مانند خرید و فروش محصولات خود استفاده کنید.
  3. برای حساب کاربری لازم است یک شماره همراه معتبر و متعلق به خودتان ارائه کنید. در غیر این صورت، شما (کاربر) در برابر مالک شماره همراه تماماً و کاملاً مسئول خواهید بود. همچنین با هر شماره همراه فقط یک حساب کاربری می‌توان ایجاد کرد.
  4. نام کاربری شما به صورت عمومی نمایش داده می‌شود و به تمامی فعالیت‌های شما (کاربر) در «کالیز» پیوند می‌خورد؛ بنابراین نام کاربری مناسبی برای خود انتخاب کنید. انتخاب نام‌های غیر اخلاقی (توهین‌آمیز، مبتذل، رکیک و زننده)، نام‌ها و نشان‌هایی که جزو مالکیت معنوی دیگران به شمار می‌آیند یا به برندهای ثبت شده متعلق است (مگر با ارائه مدارک و مجوزهای مستند)، جزو مصادیق نقض شرایط استفاده از «کالیز» است. حسب مورد و بنا به تصمیم «کالیز» ممکن است منجر به تعلیق یا مسدود شدن یا حذف کامل حساب کاربری شما (کاربر) در «کالیز» گردد.
  5. شما (کاربر) به‌تنهایی و به صورت مستقل مسئول تمامی فعالیت‌هایی هستید که توسط حساب کاربری شما انجام می‌شود. اگر شما استفاده از حساب کاربری خود را در اختیار دیگری گذاشتید یا به صورت اشتراکی از آن بهره‌برداری کردید، تمام مسئولیت و عواقب آن به عهده شخصی است که اطلاعات صورت‌حساب و پرداخت‌ها به نام اوست.
  6. اگر شما (کاربر) به عنوان یک واحد تجاری (شخصیت حقوقی) برای ثبت و تاسیس حساب کاربری در «کالیز» اقدام می‌کنید، به صورت شخصی اقرار و ضمانت کرده‌اید که به عنوان نماینده آن واحد تجاری (شخصیت حقوقی) اختیار و قدرت موافقت و تبعیت از قوانین و شرایط استفاده از «کالیز» را به عهده دارید. همچنین قید می‌شود که واگذاری حساب‌ کاربری به غیر، در «کالیز» تعریف نشده است.
  7. مسئولیت حفاظت از اطلاعات و امنیت حساب کاربری، مانند نام کاربری و رمز عبور، با شما (کاربر) است. لذا در حفظ و ارتقاء امنیت رمز عبور خود مراقبت‌های لازم را داشته باشید و در صورت سرقت یا مفقود شدن اطلاعات کاربری در اسرع وقت به «کالیز» اطلاع دهید. همان طور که در بالا ذکر شد مسئولیت همه فعالیت‌های انجام شده از حساب کاربری به عهده کاربر (شما) است.
  8. ایجاد حساب کاربری در «کالیز» و همچنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از «کالیز»، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، حق فنی و یا نظایر آن را مابین شما (کاربر) و «کالیز» ایجاد نخواهد کرد.
  9. ممکن است «کالیز» در شرایطی، از کاربر درخواست ارائه مدارک، اطلاعات تکمیلی و احراز هویت کند. در این صورت، کاربر (شما) متعهد خواهد بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طبق زمان اعلام‌شده از سوی «کالیز» ارائه کند. در غیر این صورت، «کالیز» می‌تواند حساب کاربری را مسدود کند و به کاربر هیچ خدماتی ارائه نکند.

سیاست حفظ حریم خصوصی

  1. حفظ اطلاعات خصوصی کاربران، جزو موارد مهم «کالیز» است. شما با استفاده از «کالیز» رضایت خود را جهت استفاده و دسترسی به اطلاعات خود، به ‌‌شیوه‌ای که در این سند بیان می‌شود و همچنین برای بهبود تجربه‌های کاربری و تسهیل روابط تجاری فی‌مابین کاربران، اعلام می‌کنید. این سیاست صرفاً بر موارد استفاده و بهره‌برداری از «کالیز»، صدق می‌کند و «کالیز» هیچ مسئولیتی در قبال محتوا یا سیاست‌های حفظ حریم شخصی سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا سایر خدمات هیچ یک از اعضای خود، شرکا و همکاران تجاری، اشخاص ثالث بهره‌بردار از خدمات «کالیز» ندارد.
  2. بسته به خدمات و سرویسی که شما (کاربر) انتخاب خواهید کرد، «کالیز» اطلاعاتی را از شما دریافت و ذخیره می‌کند؛ اطلاعاتی نظیر نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره همراه، ایمیل،‌ نشانی پستی و تلفن محل سکونت و کسب‌وکار، اطلاعات حساب بانکی..
  3. ممکن است «کالیز» جهت اطمینان بیشتر نسبت به رعایت مفاد شرایط و ضوابط استفاده از «کالیز» و دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون وضعیت کسب‌وکار یا کالاهای عرضه‌شده، و نیز برای احراز صحت برخی موارد ادعاشده یا خدمات ویژه، از شما (کاربر) درخواست کند تا برگ تکمیل تقاضای آن کالا یا خدمت را تکمیل کنید.
  4. همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری برخی موارد خاص، پیگیری‌های حقوقی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری «کالیز»، ممکن است اطلاعات دریافتی از شما (کاربر)، توسط کارکنان مختلف «کالیز» یا گروه‌های مشاور، در زمان‌بندی‌های مختلف رویت و بررسی گردد.
  5. فعالیت‌های شما (کاربر) در بازار «کالیز» با نام کاربری‌تان پیوند دارد و بر اساس نسخه فعلی یا آتی کالیز، تمام یا بخشی از اطلاعات کاربری و فعالیت‌های شما (کاربر) به صورت پیش‌فرش در پلتفرم اصلی «کالیز» و نیز اپلیکیشن‌ها و سایر ابزارهای و صفحات وابسته به آن، برای عموم مخاطبان بازار «کالیز» قابل‌مشاهده است و نیز در فضای مجازی و اینترنت (مانند نتایج موتورهای جستجوگر ایرانی و خارجی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به اینترنت)، در دسترس دیگران برای جستجوی شما در این فضاها قرار دارد. البته کاربران «کالیز» با امکانات کنونی یا بعدی حساب کاربری، می‌توانند تنظیماتی را برای اطلاعات پایه و اشتراک‌گذاری انجام دهند. از جمله اطلاعات کاربری و فعالیت‌های شما (کاربر) در «کالیز» از این قرار است: نام و عکس‌تان؛ تاریخ پیوستن و حضورهای مختلفتان در «کالیز»؛ محصولاتی که خرید کرده‌اید یا درباره آن‌ها نظر و امتیاز داده‌اید؛ نظرهایی که شما در صفحات مختلف کالیزی ارائه کرده‌اید (مانند مطالب وبلاگ)؛ دنبال‌کنندگان شما و دنبال‌شوندگان توسط شما؛ صفحه فروشگاه و محصولاتی که فروش رفته است و تعداد آنها؛ نظرها و امتیازهای خریداران و مخاطبان «کالیز» در صفحه فروشگاه یا محصولات و دسته‌بندی‌ها و رتبه‌بندی‌های انجام گرفته از سوی «کالیز».
  6. ممکن است شما از طریق یک سیستم و اپلیکیش واسط و بیرون از «کالیز»، به «کالیز» متصل شوید که در این صورت، درخواست دریافت اطلاعات از شما (کاربر)، تابع قوانین و شرایط ذکر شده خواهد بود.
  7. کالیز» به دلایل متعددی، از جمله درک رفتار مشتریان خود و تدارک تجربه مشتری بهتری برای ایشان، از فن‌آوری‌هایی مانند کوکی‌ها (نظیر cookies, clear gifs, log files, and flash cookies) استفاده می‌‌کند.
  8. کالیز» می‌تواند از پیشنهادهای ارائه‌شده توسط شما (کاربر) در راه‌های ارتباطی خویش با مخاطبان، برای ارتقای خدمات خود به کاربران و مخاطبان استفاده کند.
  9. کالیز» جهت برقراری ارتباط با شما (کاربر)، از کلیه روش‌های در دسترس مانند شماره تماس (برقراری تماس یا ارسال پیامک)، ایمیل، ارسال نوتیفیکیشن در اپلیکیشن و پیام در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان و سایر کانال‌های ارتباطی استفاده خواهد کرد.
  10. کالیز» در تعامل با برخی شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان سرویس‌های موردنیاز، با بهره از ابزارهای تحلیل دیتا و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی خواهد پرداخت. همچنین با ارائه‌دهندگان خدمات جمع‌آوری، بهره‌برداری، ارتقا و تحلیل اطلاعات جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان و کاربران خود، همکاری می‌کند.
  11. کالیز» اطلاعات شما را به شخص ثالث، بدون دریافت رضایت شما، یا در مواردی که در این سند قید شده است، به فروش نخواهد رساند.
  12. کالیز» اطلاعات کاربران خود را در صورت درخواست رسمی مراجع ذی‌صلاح قضایی و انتظامی در اختیار آن مراجع قرار خواهد داد و تابع قوانین جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد.
  13. کالیز ممکن است مطالب و تجریه خرید شما را در راستای رعایت قوانین کالیز و قوانین کشور عزیزمان ویرایش یا حذف کند

محتوای کاربر (شما)

  1. آنچه شما (کاربر) به هر طریقی از قبیل عکس، نام کاربری و پروفایل، درج کامنت و نظر، نام فروشگاه، قصه محصول و تولیدکننده و نظایر آن و به طور کلی هر آنچه شما حین استفاده از خدمات «کالیز» در پلتفرم‌های «کالیز» درج و منتشر می‌کنید، صرفاً محتوای شما بوده و «کالیز» به هیچ عنوان مخاطب ادعایی پیرامون آن نخواهد بود و نسبت به آن هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
  2. مسئولیت فردی و انحصاری هر آنچه از سوی شما (کاربر) در بسترهای تهیه‌شده توسط «کالیز» درج و منتشر می‌گردد به عهده شما (کاربر) خواهد بود و «کالیز» نسبت به هر گونه خسارت یا ادعای احتمالی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت. مسئولیت پاسخگویی نسبت به مواردی که درج محتوا توسط شما (کاربر)، به هر طریق منجر به نقض حقوق اشخاص ثالث گردیده است، به عهده شما (کاربر) خواهد بود.
  3. شما (کاربر) با درج محتوا در هر بخش از بسترهای «کالیز»، مجوز بهره‌برداری از آن محتوا را به «کالیز» اعطا می‌کنید. «کالیز» ضمن حفظ حقوق شما (کاربر)، مجاز خواهد بود، در راستای توسعه طرح «کالیز»، مطابق این مجوز از محتوای شما (کاربر) استفاده کند؛ مانند انتشار و بازنشر محتوای شما در بخش‌های مختلف «کالیز» و کانال‌های گوناگون آن (نظیر شبکه های اجتماعی)، برای طرف‌های همکار در حوزه مارکتینگ و قرار گرفتن در فهرست‌های «کالیز»؛ و همین‌طور «کالیز» برای آموزش و ارتقای کاربران خود می‌تواند از محتواهای کاربران استفاده کند. برای مثال،‌ «کالیز» برای توسعه بازار و فروش فروشندگان «کالیز»، از داستان‌های موفقیت کسب‌وکارهای مستقر در «کالیز»، برای ایجاد آگاهی و هوشیاری استفاده خواهد کرد و لذا برای تاثیرگذاری بیشتر مختار خواهد بود که محتوا را تغییر دهد و بازنشر کند.
  4. شما (کاربر) با درج محتوا، به «کالیز» یک حق انحصاری، قابل‌واگذاری به غیر، همه‌جانبه، غیر قابل‌استرداد، جهت عرضه، ویرایش، تغییر، نشر، بازنشر و بازتولید، جهت توسعه و ارتقای کاربری شما (کاربر) یا برند «کالیز» و نیز به طور کلی برای استفاده در هر قالب وابسته به پلتفرم‌ «کالیز»، نظیر سایت و اپلیکیشن، یا هر بستری نظیر مطبوعات و سایت‌های دیگر، اعطا می‌کنید. دریافت این مجوزها، برای توسعه “کالیز”، آگاهی بیشتر و به تبع آن، کسب سود بیشتر برای همه اعضای این بازار خواهد بود. دادن این مجوز به «کالیز»، می‌تواند به توسعه برند شما (کاربر / فروشنده)، تجاری شدن محصولات و بهتر دیده شدن آن توسط مخاطبان کمک شایان توجهی کند.
  5. کالیز» نسبت به حفظ دقیق و کامل حقوق مالکیت فکری تمام افراد (کاربر) ‌در بسترهای خود، حساسیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که هر گونه محتوای مندرج در بسترهای «کالیز» را ناقض حقوق مالکیت فکری خود می‌دانید، می‌توانید «کالیز» را نسبت به این امر مطلع سازید تا در صورت صحت، «کالیز» نسبت به حذف و اخطار به شخص خاطی اقدام کند. همچنین آگاه باشید، در صورتی که محتوای درج شده توسط شما (کاربر)، به وسیله «کالیز»، ناقض حقوق مالکیت معنوی و فکری یا قوانین تشخیص داده شود، «کالیز» می‌تواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند.
  6. مسئولیت هر گونه خسارات ناشی احتمالی که به دلیل عدم رعایت قوانین توسط فروشنده یا کاربر باشد به عهده کاربر یا فروشنده است و حق هیچ گونه اعتراضی نمی باشد
  7. کالیز” بر آن است تا فروشگاه «کالیز» یک محیط امن، قابل‌اعتماد و شفاف باشد. لذا درج هر گونه محتوایی (حتی نام کاربری، نام فروشگاه و محصول) که به نوعی ناقض قوانین موضوعه، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و نظم عمومی کشور باشند، ممنوع خواهد بود. شما (کاربر) متعهد خواهید بود از درج هر گونه محتوای غیرقانونی، غیراخلاقی، تهدیدآمیز، ناقض حقوق دیگران، حاوی عبارات ناپسند و گمراه‌کننده برای مخاطب خودداری کنید. «کالیز» محتواهایی را که به تشخیص خود مصداق هر یک از موارد فوق و یا به نوعی مغایر با اصول و قواعد فروشگاه«کالیز» بداند، می‌تواند بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه «کالیز» مسموع نخواهد بود.
  8. هر محتوایی که هر شخص (کاربر) در «کالیز» منتشر می‌کند، مستقیماً مرتبط با شخص وی است و «کالیز» هیچ گونه مسئولیتی از جهت صحت، قانونی بودن و تطابق محتواهای منتشرشده با قواعد کپی‌رایت نخواهد داشت.

مالکیت و مصونیت «کالیز»

  1. مطابق این سند، «کالیز» یک مجوز قابل‌فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد استفاده از «کالیز»، به شما (کاربر) اعطا می‌کند.
  2. مطابق این سند، شما (کاربر) اعلام می‌کنید از هر گونه استفاده از خدمات «کالیز» که منجر به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران یا احکام اسلامی یا خلاف عرف جامعه می‌شود، خودداری خواهید کرد. به طور مثال، شما (کاربر) متعهد خواهید بود، هرگونه مجوزی که برای عرضه محصولات نیاز است، اخذ و بر اساس آن محصولات را در فروشگاه متعلق به خودتان (کاربر) عرضه کنید. عواقب عدم اخذ این مجوزها و ورود هرگونه خسارت به اشخاص ثالث، مستقیماً و منحصراً به عهده شما خواهد بود.
  3. هرگونه جمع‌آوری با/بدون قصد استفاده اطلاعات دیگران، استفاده از اطلاعات مشتریان «کالیز» که صرفاً در راستای ارائه محصولات در اختیار شما قرار گرفته است، سوء‌استفاده از دارایی‌های مادی و غیر مادی «کالیز»، نفوذ در نرم‌افزارهای «کالیز» و کدهای نرم‌افزاری مربوطه و مهندسی معکوس طرح فروشگاه«کالیز»، ممنوع است.
  4. شما (کاربر) متعهد خواهید بود که از علائم و اسامی تجاری یا هر نوع علائم دیگر متعلق به «کالیز»، فقط به منظور شناساندن و تبلیغات محصولات خود در «کالیز» و در محدوده این قرارداد و صرفاً در جهت منافع فروشگاه«کالیز»، استفاده خواهید کرد. هرگونه اقدام به ثبت هر یک از اسامی و علائم تجاری متعلق به «کالیز»، یا هر اسم و نشان و علامتی که می‌تواند به علت شباهت با علائم متعلق به «کالیز» اشتباه‌برانگیز باشد، و نیز استفاده از نام‌ها و علائم «کالیز» در نام فروشگاه‌ها یا محصولات، ناقض این توافق خواهد بود.
  5. همواره حق مالکیت «کالیز» بر مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی «کالیز» محفوظ است و بهره‌برداری و استفاده از هر یک از مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی متعلق به «کالیز» (مانند پلتفرم در نسخه وب و اپلیکیشن، برند، نشان تجاری، عناوین، طرح‌های بازاریابی، تخفیف‌ها، کمپین‌ها، علامت‌ها) در غیر چارچوب مشخص شده از سوی فروشگاه«کالیز» یا خارج از عرف و عادت، به هر شکل مستقیم و غیرمستقیم، سوء‌استفاده تلقی می‌شود و ممنوع است.
  6. در صورت هر گونه سوء استفاده تجاری یا غیر تجاری از هر یک این دارایی‌ها برای منافعی خارج از بازار «کالیز»، استفاده و بهره‌برداری در چارچوب غیر تعریف شده از سوی «کالیز»، و ایجاد خسارت مادی و غیر مادی به هر یک از این دارایی‌ها، «کالیز» مجاز است کاربر را از طرح و برنامه خارج کند و در مرحله بعد، دسترسی کاربر را به خدمات «کالیز» به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری و فروشگاه‌داری کاربر را حذف کند و همواره می‌تواند خسارت و حقوق قانونی خود را نیز طبق مقررات این سند یا از طریق قانونی و قضایی، پیگیری و مطالبه کند.
  7. کاربران «کالیز» متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از طرح‌های بازاریابی فروشگاه«کالیز» به صورتی که به «کالیز» یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در طرح‌های در جریان «کالیز» سوءاستفاده (مانند بهره‌برداری در جهت منافع شخصی یا آسیب زدن به «کالیز» اعم از آسیب مادی یا معنوی) کنند، «کالیز» ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری، مجاز خواهد بود مطالبات کاربر را که با سوءاستفاده کسب کرده است مسدود کند، با مراجعه به مراجع قضایی یا سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی برای جبران خسارات و مطالبه آن اقدام کند و کاربر حق هیچ گونه ادعایی در این خصوص ندارد.
  8. در صورتی که «کالیز» به جهت اقدامی که شما (کاربر) انجام داده‌اید تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، شما متعهد به دفاع و مصون ساختن «کالیز» از این گونه ادعاها خواهید بود. این بدان معناست که شما (کاربر) در این موارد از «کالیز» (شامل کلیه کارمندان و اشخاص تحت همکاری وی) دفاع خواهید نمود و «کالیز» را نسبت به تمام هزینه‌هایی که ممکن است در این جریان (اعم از هزینه‌های دادرسی، جذب وکلای مدافع و محکومیت‌های مالی) به «کالیز» تحمیل شود، مصون نگاه خواهید داشت.
  9. ممکن است در جریان استفاده از خدمات «کالیز»، با اشخاص دیگر حاضر در بازار به صورت آنلاین تعامل داشته باشید. مستحضر باشید، «کالیز» نظارتی بر این گونه مسائل ندارد و مسئولیت هر آنچه ممکن است در اثر این تعاملات روی دهد با خود اشخاص خواهد بود.
  10. مطابق این سند و شرایط خرید و فروش در «کالیز»، شما (کاربر)، «کالیز» را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به شما وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهید کرد و فروشگاه‌دار ضامن جبران خسارت است.
  11. شرایط این سند و مصونیت «کالیز»، مانع پیگیری قانونی توسط «کالیز» یا کاربران در مراجع ذی‌صلاح در جمهوری اسلامی نیست.
  12. کالیز» تلاش می‌کند خدمات خود را برای همه دستگاه‌ها و گوشی‌ها و شبکه‌های مرتبط با اینترنت ارائه کند اما نسبت به آن هیچ تضمینی نمی‌دهد.

استفاده از خدمات «کالیز» (خرید و فروش)

افراد، مطابق شرایط این سند و با تاسیس حساب کاربری می‌توانند در «کالیز» فروشگاه بسازند و محصولاتشان را عرضه کنند و بفروشند یا محصول موردنظرشان را سفارش دهند و خرید کنند. در فرایند خرید و فروش در «کالیز»، علاوه بر حاکم بودن شرایط عمومی حساب کاربری، حریم خصوصی و محتوای کاربر (شما)، قواعد خاص دیگری نیز جزو شرایط استفاده از «کالیز» برای طرفین معامله (فروشگاه‌دار و خریدار) است که در ادامه آمده است.

الف. ایجاد فروشگاه و سهم طرفین

-راه‌اندازی فروشگاه و در اختیار گرفتن فضایی برای عرضه محصولات و خدمات در «کالیز»، رایگان و بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای است اما در ازای معاملاتی که به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت «کالیز» صورت می‌گیرد، بسته به نوع محصول، میزان فروش و عوامل موثر نظیر آن، پس از کسر کسورات قانونی (مانند مالیات)،‌ «درصد مشخصی» به «کالیز» تعلق می‌گیرد و امکان استرداد آن به فروشگاه‌دار (کاربر) وجود ندارد.

-آخرین درصد و سهم مصوب کالیز، هنگام ایجاد فروشگاه به اطلاع کاربر می‌رسد. همچنین تغییر در این درصد و مبنای محاسبه نیز از طریق رسانه‌ها و راه‌های ارتباطی «کالیز» اطلاع‌رسانی می‌گردد. سهم کالیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای کاربرانی که فروشگاه خود را از ابتدای این سال ایجاد و تاسیس کرده‌اند، حداکثر ۶ (شش) درصد است.

-مبلغ خالص سهم عرضه‌کننده از درآمد حاصل از فروش محصولات عرضه و فروخته‌شده از طریق فروشگاه اختصاص داده‌شده به عرضه‌کننده، در صورت رضایت مشتری و پس از کسر کسور قانونی، طبق زمان‌بندی «کالیز» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب بانکی (از طریق شماره بانکی شبا) که مالکیت کامل آن متعلق به فروشگاه‌دار است، پرداخت می‌شود.

-رویکرد اساسی «کالیز»، کسب رضایت مشتری نسبت به محصول است، لذا در صورتی که «کالیز» تشخیص دهد، عدم رضایت مشتری به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهل‌انگاری عرضه‌کننده بوده است، در صورت عدم پاسخگویی پشتیبانی کالیز طبق آدرس ثبت شده روی بسته اقدام به بازگرداندن محصول می‌کند؛ و در غیر این صورت هزینه از حساب فروشگاه دار کسر خواهد شد . و محصول به صورت امانت نزد مشتری مانده تا فروشگاه دار اقدام به هماهنگی با مشتری کند.

ب. اداره فروشگاه و بهره‌برداری از آن

-راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه پس از فعال‌سازی آن توسط «کالیز»، به طور کامل به عهده فروشگاه‌دار (کاربر) خواهد بود. فلذا کلیه مسائل مربوط به آن از قبیل تولید و بارگذاری محتوا و اطلاعات محصولات، قیمت‌گذاری و تنظیم هزینه ارسال آن‌ها به عهده فروشگاه‌دار (کاربر) خواهد بود. «کالیز» مطابق مقررات و شرایطی که بخش مهمی از آن در این سند منتشر شده و به اطلاع کلیه کاربران (اعم از خریداران و فروشگاه‌داران) رسیده است صرفاً گرداننده این بازار و ناظر بر پلتفرم و خدمات آن خواهد بود.

-بنای اولیه «کالیز» تسهیل و تسریع در فروشگاه‌دار شدن شما و تدوام این امر است؛ اما ممکن است «کالیز» در شرایطی و بنا به هر دلیل متعارفی، از فروشگاه‌دار (کاربر) ‌درخواست ارائه مدارک و اطلاعات تکمیلی درباره محصول عرضه‌شده کند. در این صورت، فروشگاه‌دار متعهد خواهد بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طی فرصت اعلام‌شده از سوی «کالیز» ارائه کند. در غیر این صورت، «کالیز» می‌تواند حساب کاربری فروشگاه‌دار را به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا حساب کاربری و فروشگاه‌داری کاربر را حذف کند یا از فروش محصول یا محصولاتی جلوگیری کند و فروشگاه‌دار از این جهت هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.

– نام‌گذاری فروشگاه و محصولات و نیز معرفی و توضیحات مربوط به آن‌ها، مشمول شرایط مندرج در «محتوای کاربر» است. از‌این‌رو، به کار بردن هرگونه عبارت یا جمله‌ای در نام‌گذاری فروشگاه یا محصول و همچنین توضیحات و ویژگی‌هایی که برای فروشگاه و محصولات خود می‌نویسید، در صورتی که صرفاً ادعا بوده و ادله اثبات‌کننده برای آن نداشته باشید، ممنوع است و هرگونه ادعایی از سوی اشخاص ثالث به عنوان سرقت یا نقض مالکیت فکری و معنوی، برعهده فروشگاه‌دار (کاربر) است و در صورت اقدام از سوی کاربر، «کالیز» می‌تواند طبق شرایط پایان همکاری و فسخ عمل کند.

-عرضه، تبلیغ و فروش محصولات غیرقانونی و غیرمجاز در فروشگاه ممنوع است. همچنین عرضه، تبلیغ و فروش هر محصولی که به اخذ مجوز خاصی نیاز دارد، بدون گرفتن مجوز‌های لازم ممنوع است و در صورت تخلف فروشگاه‌دار (کاربر) و منجر شدن به آسیب یا شکایت اشخاص، فروشگاه‌دار ضامن جبران خسارت و عودت هزینه «کالیز» مبرّی از مسئولیت است.

– عرضه و فروش محصولات تحت عنوان «دارو» و ادعای درمان و سلامت، بدون مجوز سازمان غذا و دارو جرم است و «کالیز» به محض تشخیص و شناسایی این موارد، از نمایش و فروش این محصولات جلوگیری خواهد کرد و نیز می‌تواند حساب کاربری فروشگاه‌دار (کاربر) را مسدود یا فروشگاه را تعطیل کند و فروشگاه‌دار از این جهت هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.

-به طور کلی، همه مسئولیت و تبعات ادعای هرگونه خواص برای محصولات، بدون امکان اثبات و ارائه ادله اثبات‌کننده، بر عهده فروشگاه‌دار (کاربر) است؛ مانند اصطلاح «ارگانیک» در محصولات کشاورزی یا ادعاهایی نظیر شفابخش، تضمینی و معجزه‌آسا در محصولات خوراکی.

– استفاده از عناوین نیازمند مجوز از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی و مراکز علمی و حوزوی، اسامی متعلق به برندهای ثبت‌شده،‌ اسامی مقدس (مانند نام‌ها و القاب چهارده معصوم و امام‌زادگان مشهور)، نام‌های کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف فروشگاه‌دار (کاربر) و منجر شدن به شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، تمام مسئولیت و عواقب آن با فروشگاه‌دار است.

– همه مسئولیت مغایرت محصول ارسال‌شده برای خریداران، با شرح محصول، ویژگی‌ها، وزن آن، تعهد به زمان آماده‌سازی ارسال محصول، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش، برعهده فروشگاه‌دار (کاربر) است و در صورت تخلف فروشگاه‌دار (کاربر)، «کالیز» حق تذکر، تعیین جریمه و غیرفعال کردن حساب کاری و فروشگاه را دارد.درصورتی که گیرنده کالایی را با هماهنگی پشتیبانی کالیز برگشت زد ، بعد از تایید صحت کد رهگیری در صورت صلاح دید کارشناس هزینه برای شخص برگشت دهنده عودت داده می شود .

– فروشگاه‌دار (کاربر) می‌پذیرد که از فروشگاه اختصاص داده‌شده به وی، صرفاً جهت عرضه، فروش و ارسال همان محصولات مندرج در فروشگاه استفاده کند. فلذا فروش و ارسال هر محصول عرضه نشده در فروشگاه (اعم از قانونی یا غیرقانونی، دارای مجوز یا بدون مجوز)، از طریق سفارش خرید «کالیز»، ممنوع است. بر این اساس کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از اقدام به این مسئله، به طور کامل به عهده فروشگاه‌دار است و وی موظف به جبران کلیه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به «کالیز» و همچنین مراجع ذی‌صلاح قضایی خواهد بود.

– اگر فروشگاه‌داری برای یک ماه، چه از طریق سایت یا اپلیکیشن، هیچ ورودی به کاربری یا فروشگاه خود نداشته باشند، «کالیز» می‌تواند سفارشات ثبت شده را کنسل می‌تواند حساب کاربری و فروشگاه کاربر را مسدود و تعطیل کند.

-نظر به تکلیف قانونی صاحبان کسب‌وکارها مبنی بر اعلام مالیات‌های تکلیفی خود به اداره مالیات حوزه مالیاتی مربوطه، هر یک از کاربران (اعم از مشتریان و فروشگاه‌داران) موظف‌اند، نسبت به انجام تکالیف قانونی خود پیرامون این مسئله در مواعد مقرر اقدام کنند. بدیهی است ارائه گزارش‌های مالیاتی «کالیز» به اداره مالیات، ارتباطی به کاربران و بویژه صاحبان فروشگاه ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آن‌ها نخواهد بود.

– هرچند «کالیز» از فروش محصولات کارمزدی دریافت می‌کند اما از آنجا که خدمات تجارت الکترونیک را مانند اختصاص صفحه فروشگاه و محصولات، به رایگان در اختیار فروشگاه‌داران (کاربران) ‌قرار می‌دهد، برای ایجاد ترافیک و افزایش بازدید از فروشگاه و محصولات، هزینه‌های متعدد فنی (مانند تامین اینترنت، سرور و سخت‌افزار لازم) و تبلیغاتی می‌کند و فروشگاه‌داران بدون نیاز به دانش فنی و با کمترین هزینه، به فروش و سود می‌رسند، طبق پذیرش این سند، فروشگاه‌دار متعهد می‌شود که تا یک سال پس از اولین فروش محصول (کالا یا خدمات)، با نامی که در «کالیز» فعالیت داشته است و نیز برای محصولات ارائه‌شده در «کالیز»، به صورت مستقل یا در پلتفرم‌های دیگری که به «کالیز» تعلق ندارد، فروشگاه اینترنتی و وب‌سایت فروشگاهی ایجاد نکند. چنانچه فروشگاه‌دار خلاف این شرط و تعهد عمل کند، «کالیز» حق شکایت به شورای رقابت و دیگر راهکارهای قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.

-کاربران «کالیز»، مجاز نیستند بازدیدکنندگان سایت و نیز اعضای آن (خریدار یا فروشگاه‌دار) را با هدف خرید و فروش محصولات، به بیرون از بازار «کالیز» هدایت کند. در صورت اطلاع «کالیز» از این موضوع، «کالیز» مجاز است دسترسی کاربر را معلق یا قطع کند و درباره میزان معاملات و درآمد حاصله و دریافت کارمزد و کسر از اعتبار کاربر اقدام کند.

تسویه‌حساب با فروشگاه‌داران

  1. برای آغاز تسویه‌حساب فروشگاه‌دار (کاربر)،‌ چهار شرط ارسال محصول،‌ ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیرپستی، دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او، و ثبت حساب بانکی شبا که مالکیت کامل آن متعلق به فروشگاه‌دار است،‌ ضرورت دارد؛ بنابراین تا همه شرایط تسویه‌حساب وجود نداشته باشد، فرآیند تسویه‌حساب با فروشگاه‌دار به جریان نخواهد افتاد حتی اگر سفارش توسط فروشگاه‌دار ارسال شده و به دست مشتری هم رسیده باشد.
  2. از هر تراکنش موفق،‌ طبق توافق زمان ایجاد فروشگاه، کارمزد «کالیز» کسر می‌شود و مابقی طبق زمان‌بندی «کالیز» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب بانکی (شبا) فروشگاه‌دار واریز می‌گردد. همچنین «کالیز» هزینه ارسال محصولات و رساندن آن به دست مشتری را از خریدار دریافت و طبق شرایط تسویه حساب، به حساب فروشگاه‌دار پرداخت می‌کند.
  3. لازم به ذکر است که تسویه‌حساب در اسفند و فروردین هر سال، به دلیل تعطیلات رسمی و ترافیک نقل و انتقال بانکی و حسابداری پایان سال «کالیز»، با کمی تغییر انجام خواهد شد و به طور معمول آخرین تسویه هر سال در آخرین هفته کاری اسفندماه و اولین تسویه در سال جدید کاری در نیمه دوم فروردین ماه انجام خواهد شد.
  4. ریز جزئیات تمام تراکنش‌های فروشگاه‌داران در «کالیز» موجود است و «کالیز» بر همین مبنا واریز را برای فروشگاه‌دار انجام می‌دهد. «کالیز» بسترهای لازم را برای مشاهده مبلغ تسویه‌نشده و ریز جزئیات توسط فروشگاه‌دار فراهم می‌کند.
  5. هزینه کوپن‌های تخفیف به نوع کوپن بستگی دارد. اگر فروشگاه‌دار کوپن را ایجاد کرده است، همه هزینه کوپن به عهده اوست. کوپن‌های ایجادشده توسط «کالیز» نیز دو نوع هستند. یک نوع،‌ کوپن‌های تخفیفی خود «کالیز» که تماماً به عهده «کالیز» است. نوع دوم،‌ کوپن‌های مشارکتی که با ثبت‌نام فروشگاه‌دار اعمال می‌شوند. هزینه این کوپن‌ها به صورت مشارکتی به عهده فروشگاه‌دار و «کالیز» است و درصد مشارکت بر اساس همان توافقی است که هنگام ثبت‌نام در هر طرح، فروشگاه‌دار با «کالیز» امضا می‌کند.

خرید از «کالیز»

  1. هیچ یک از محصولاتی که در مجموعه بسترهای فراهم‌شده در «کالیز» به فروش می‌رسد توسط «کالیز» تولید، انبارداری و بررسی کیفی نمی‌شود، بلکه همه این کالاها مستقیماً و منفرداً توسط خود فروشگاه‌داران، تولید یا عرضه می‌شوند. فلذا «کالیز» علی‌رغم تلاش روزافزون جهت پالایش محصولات عرضه‌شده از جهات مختلف و ایجاد پالایه‌های (فیلترهای) کیفی و قانونی، به دلیل گستردگی جغرافیایی و تنوع محصولات و کالاها، عملاً نمی‌تواند نسبت به تضمین کیفیت، سلامت یا حتی قانونی بودن محصولات از هر جهت، اقدام کند؛ بنابراین صرف نظر از عدم مسئولیت «کالیز» نسبت به کیفیت و سلامت قطعی محصولات عرضه‌شده در فروشگاه‌ها، فروشگاه‌دار ضامن جبران خسارت است و هر گونه ادعایی باید علیه صاحب فروشگاه طرح شود و شما (کاربر)، «کالیز» را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به شما وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهید کرد.
  2. در «کالیز» فروشگاه‌دار (کاربر) می‌تواند برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تعیین و ثبت ‌کند که شامل زمان لازم برای خرید مواد اولیه، ساخت محصول، بسته‌بندی اولیه و آماده کردن آن برای مرحله بعدی یعنی ارسال و پست است؛ بنابراین زمان آماده‌سازی، فاصله زمانی میان ثبت سفارش تا پیش از پست و ارسال محصول است و مدت زمان پست جزو آن نیست و به نوع پست (سفارشی و پیشتاز) و فعالیت اداره پست برمی‌گردد.
  3. در«کالیز» فروشگاه دار موظف است که بعد از ثبت سفارش ، تایید خود را جهت آماده سازی محصول و سفارش ثبت شده تا کمتر از ۸ ساعت کاری اعلام کند ، در غیر این صورت مسئولیت کنسلی و یا هر گونه اتفاق بر عهده ی خود کاربر (فروشگاه دار) است .
  4. در «کالیز» فروشگاه‌دار (کاربر) می‌تواند برای ارسال محصول، محدودیت مکانی ایجاد کند و این قابلیت را برای یک یا چند استان یا شهر در نظر بگیرید. ازاین‌رو، سفارش این محصولات فقط برای مکان‌های محدودشده ممکن است.
  5. هزینه ارسال محصول به صورت پیش‌فرض، هزینه‌های پست سفارشی و پیشتاز بر اساس الگوی ارائه شده توسط شرکت پست ایران است اما فروشگاه‌دار خودش نیز می‌تواند هزینه ارسال پستی و غیرپستی محصول را تنظیم ‌کند و خریدار با اطلاع از هزینه نهایی (بهای محصول به علاوه هزینه ارسال)، وجه سفارش را پرداخت می‌کند. ازاین‌رو، «کالیز» به جهت متغیر بودن هزینه ارسال، تعهدی نسبت به تنظیمات ارسال فروشگاه‌دار ندارد.
  6. در «کالیز»، طبق شرایط ذکر شده در قوانین بازگرداندن محصول در این سند، حق لغو سفارش یا درخواست تاخیر ارسال توسط فروشگاه‌دار و نیز حق بازگردان محصول توسط خریدار محفوظ است و همه کاربران (اعم از خریدار و فروشگاه‌‌دار) با تاسیس حساب کاربری، این قوانین و شرایط را مطالعه و می‌پذیرند.

شرایط بازگرداندن محصول

رضایت مشتریان «کالیز» از اصول بنیادین فروشگاه«کالیز» و هم راستا با قوانین تجارت الکترونیک است و «کالیز» همه تلاشش را می‌کند که این رضایت، محقق شود. از این رو، امکان مرجوع کردن کالاهای دارای اشکال، از حقوق مشتری‌های «کالیز» است. ضمن این که به هر حال «کالیز» یک فروشگاه است و ذاتاً درصد خطا را نمی‌شود به صفر رساند اما این حق مشتری و نیز درخواست فروشگاه‌دار برای لغو یا تاخیر در ارسال، طبق قوانین بازگرداندن محصول (عودت کالا) محفوظ است ؛ و طبق قوانین تجارت الکترونیک ، خریدار تا ۷ روز بعد از تسلیم کالا امکان مرجوعی کالا را دارد. و در صورتی که مشتری رضایت خود را اعلام کند ، تا ۲۴ ساعت کاری بعد از ثبت رضایت مهلت دارد تا از راه های ارتباطی با پشتیبانی کالیز ، مشکل خود را اعلام کند در غیر این صورت دیگر امکان ثبت مشکل وجود نخواهد داشت .در صورتی هم که ۱۰ روز بعد از ثبت رضایت سیستمی گذشته باشد؛ امکان اعلام مشکل وجود ندارد و لازم است که خریدار بعد از چک کردن سامانه ی پستی ما را از عدم دریافت محصول مطلع کند ؛ در غیر این صورت پیگیری آن بر عهده ی خود خریدار است .

الف. لغو سفارش یا درخواست تاخیر در ارسال توسط فروشگاه‌دار

الف. در صورت قبول مشتری، تاریخ درخواستی فروشگاه‌دار، به عنوان مهلت جدید ارسال در سفارش منظور می‌گردد.

ب. اگر مشتری درخواست تاخیر در ارسال را نپذیرد، سفارش نسبت به کالا یا کالاهایی که فروشگاه‌دار درخواست تاخیر در ارسال آن‌ها را داشته، لغو خواهد شد و وجه محصول طبق قوانین بازگرداندن محصول به حساب کاربری مشتری واریز می‌گردد.

پ-در صورت لغو کل سفارش (همه محصولات سبد خرید) توسط فروشگاه‌دار‌، وجه سفارش با احتساب هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی «کالیز» برای تسویه مالی دادوستدها،‌‌ به حساب کیف پول کالیز مشتری برگردانده می‌شود و اگر لغو سفارش نسبت به بعضی از محصولات یک سفارش باشد،‌ تنها وجه خرید همان بخش و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است) می شود

ج-برای تسویه مالی دادوستدها ،‌‌ در صورت تقاضای خریدار (کاربر) به حساب بانکی مشتری تا حداقل ۷۲ ساعت کاری برگردانده می‌شود ؛ و در قبال جابه جایی مبالغی که خارج از فاکتور فروش ثبت شده باشد ، هیچ مسئولیتی ندارد .

چ-کالیز» می‌تواند برای فروشگاه‌دار (کاربر) نسبت به تعداد درخواست لغو سفارش یا تاخیر در ارسال توسط خودش و نیز ثبت عدم رضایت یا گزارش مشکل توسط مشتری، امتیاز منفی و جریمه لحاظ کند و یا محصول را از دسترس فروش خارج کند .

ب. انصراف از خرید توسط خریدار (کاربر)

۱- بر اساس بند ۳۷ قانون تجارت الکترونیک،‌ در هر معامله از راه دور، «مصرف‌کننده» تا زمان تایید سفارش از سمت فروشگاه دار حق انصراف از خرید دارد . درصورتی که اعلام کنسلی سفارش بعد از تایید فروشگاه دار باشد و بسته ارسال شده باشد ، هزینه ی ارسال اولیه با فروشگاه دار تسویه خواهد شد . تا ۷ (هفت) روز کاری حق انصراف از خرید دارد . از این ‌رو، در «کالیز» مصرف‌کننده با استفاده از لینک چت آنلاین و راه های ارتباطی موجود حق انصراف خود استفاده کند یا رضایت خود را ثبت یا مشکل را گزارش کند. در غیر این صورت و پس از گذشت هفت روز، سیستم به طور خودکار رضایت مصرف‌کننده را روی سفارش ثبت می‌کندو دیگر امکان اعلام مشکل وجود ندخواهد داشت .

این بند شامل خرید هایی که به صورت تولیدی ساخته میشوند و بعد از تایید فروشگاه دار امکان کنسلی ندارد .

-طبق آیین‌نامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ قانون تجارت الکترونیکی (مصوب سال ۱۳۸۸)، مصرف‌کننده در موارد زیر به علت شرایط خاص کالا و خدمات، فاقد حق انصراف است:

۱- کالا یا خدماتی که قیمت آن‌ها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می‌شود و خارج از اختیار تامین‌کننده است.

۲-کالاهای ساخته‌شده با مشخصات فردی مصرف‌کننده که به طور واضح جنبه شخصی دارند یا این که به دلیل طبیعت آن‌ها نمی‌توانند بازپس داده شوند و یا این که به سرعت قابلیت فساد و خرابی دارند.

۳- نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بسته‌بندی‌شده که به وسیله مصرف‌کننده باز شده باشند.

۴-روزنامه، نشریه و مجلات مطابق تعریف قانون مطبوعات.

-لغو سفارش توسط خریدار و پیش از ارسال و تسلیم کالا:

-بر اساس بند ۳۸ قانون تجارت الکترونیک، اعمال حق انصراف در فروش کالا، با تسلیم کالا به مصرف‌کننده شروع می‌شود؛ بنابراین شرایط لغو سفارش توسط خریدار و پیش از ارسال و تسلیم کالا از این قرار است:

الف. اگر مشتری (کاربر) پیش از این که فروشگاه‌دار شروع به خرید مواد اولیه یا تولید یا بسته‌بندی محصول کند یا کالا از طریق انبار فروشگاه‌دارن (مانند طرح یه‌کاسه) ارسال شده باشد، از خرید خود (کل سفارش و سبد خرید) منصرف شود و به «کالیز» اطلاع دهد و لغو سفارش از سوی «کالیز» تایید شود، سفارش کالا لغو می‌گردد و قیمت کالا و هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی «کالیز» برای تسویه مالی دادوستدها،‌‌ به حساب کاربری مشتری بازگردانده خواهد شد.

ب. چنانچه انصراف از خرید، در بازه زمانی خرید مواد اولیه و ساخت یا بسته‌بندی و ارسال باشد، امکان لغو سفارش برای مشتری وجود ندارد.

لغو سفارش توسط خریدار و پس از ارسال و تسلیم کالا:

-برای اعلام مشکل سفارش پس از تسلیم کالا، لازم است خریدار (کاربر) پس از تحویل گرفتن کالا از فرصت قانونی (۷ روز) و نیز امکانات فنی «کالیز» در سایت و اپلیکیشن‌ برای گزارش هر گونه مشکلی استفاده کند؛ مگر در صورتی که سفارش به علت موارد پستی و تاخیر در رسید بسته از راه های ارتباطی موجود ، اطلاع رسانی شود در غیر این صورت، سیستم به طور خودکار رضایت کاربر را روی سفارش ثبت می‌کند و دیگر هیچ ادعایی مسموع نخواهد بود.

– به طور کلی، در صورت وجود هر گونه مشکل در کل سفارش تحویل گرفته‌شده یا بخشی از آن، خریدار (کاربر) علاوه بر ثبت گزارش، باید محصول/هایی را که مشکل دارند و نیز بسته‌بندی‌ اولیه فروشگاه‌دار و بسته‌بندی ارسال (مانند کارتن پستی) را بدون تغییرات و مخدوش کردن آن، تا زمان حل و فصل موضوع و بازگرداندن آن‌ها نزد خود نگهداری کند.

– اگر مغایرت و مشکل، بدون باز کردن بسته‌بندی محصول، قابل‌مشاهده و تشخیص است، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت اصلی و اولیه سفارش، امکان‌پذیر است. همچنین اگر مغایرت و مشکل، پس از باز کردن بسته‌بندی محصول و استفاده از آن، قابل‌مشاهده و تشخیص باشد، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت موجود محصول و بسته‌بندی‌ اولیه فروشگاه‌دار و بسته‌بندی ارسال، امکان‌پذیر است. در هر دو صورت، خریدار می‌بایست ضمن ثبت گزارش، با «خدمات مشتریان کالیز» برای عودت محصول، تعیین گیرنده («کالیز» یا فروشگاه‌دار)‌ و نوع ارسال (مانند آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع ارسال) هماهنگ کند.

-در صورت دریافت ناقص سبد خرید و عدم ارسال بخشی از سفارش توسط فروشگاه‌دار، خریدار حق انصراف از خرید آن بخش ناقص را دارد که در این صورت، تنها وجه خرید همان بخش ناقص و بدون احتساب هزینه ارسال ، طبق زمان‌بندی «کالیز» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب خریدار واریز می‌شود؛ تا مجدد مشتری بتواند محصول جا مانده از خرید را ثبت سفارش کند .

– در صورت ارسال محصول اشتباهی و خارج از سفارش ثبت‌شده، خریدار می‌بایست موضوع را به «خدمات مشتریان کالیز» اطلاع دهد و تا حل و فصل شدن مسئله، محصول را نزد خود به امانت نگهداری کند. بدیهی است که فروشگاه‌دار در مورد ارسال اشتباهی محصول و تبعات آن مسئول خواهد بود.

-تصاویر محصول برای اطلاع و کمک به خرید درج می‌شوند و تفاوت‌های جزئی محصول با آن‌ها ملاک لغو سفارش نیست، بلکه مغایرت با توضیحات و ویژگی‌های محصول و شرایط سفارش قابل ثبت گزارش و درخواست لغو آن است.

-در صورت آسیب‌دیدگی محصول های سفارش بر اثر حمل‌ونقل یا باز کردن بسته‌بندی توسط خریدار، امکان لغو سفارش و انصراف از خرید امکان‌پذیر نیست.

-در صورت آسیب‌دیدگی محصول های سفارش داده شده در اثر حمل‌ونقل هنگام ارسال محصول و تحویل به خریدار، طبق حالت‌های زیر عمل می‌شود:

.در صورت استفاده فروشگاه‌دار از شبکه پستی کشور، آسیب‌دیدگی مشمول قوانین و شرایط شرکت پست ایران است و پیگیری و گرفتن خسارت با فروشگاه دار است؛ و چنانچه فروشگاه‌دار محصول را با بیمه آسیب‌دیدگی پست کرده باشد، طبق شرایط بیمه‌نامه عمل خواهد شد. همچنین خریدار می‌تواند محموله پستی را که وضعیت فیزیکی آن آسیب دیده است، از مامور پست تحویل نگیرد و طبق ضوابط شرکت پست اقدام کند.و در صورتی که ظاهر بسته ایی بیان گر رخ داد مشکلی باشد و ا زلحاظ فیزیکی دچار مشکل شده باشد ، در صورت تقبل بسته تمام مسئولیت سلامت کالا بر عهده ی خریدار است .

.در صورت استفاده فروشگاه‌دار از شرکت‌های حمل‌ونقل (مانند باربری)، مراکز پیک و حمل کالا (مانند اسنپ کالا) یا از فروشگاه‌های خدمات ارسال در «کالیز» یا موارد دیگر، جبران خسارت و پیگیری آن مشمول قوانین و شرایط اعلام‌ و توافق شده آن شرکت‌ها و مراکز و فروشگاه‌هاست.

.در هر صورت، خریدار می‌بایست هرگونه مشکل را به «کالیز» گزارش کند تا در صورت تخلف یا کوتاهی فروشگاه‌دار، وی را طبق آیین‌نامه‌های «کالیز» اعمال قانون کند و تا حد ممکن به خریدار در پیگیری و حل و فصل مسئله کمک کند.

.لغو سفارش محصولات موادغذایی و خوراکی که مصرف روزانه دارند، مواد فاسدشدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، داروها، ترکیبات و معجون‌های گیاهی و طب سنتی، به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن‌ها، در صورت باز شدن بسته‌بندی و استفاده از آن‌ها، امکان‌پذیر نیست. در صورت اختلاف میان خریدار و فروشگاه‌دار، طبق «شرایط مرجع رسیدگی به اختلاف» که در این سند آمده است عمل خواهد شد.

. اگر لغو سفارش توسط خریدار، به کل سفارش (همه محصولات داخل سبد خریدش) تعلق بگیرد و تایید شود، وجه سفارش به‌علاوه هزینه ارسال، به وی بازگردانده می‌شود اما اگر به بخشی از سفارش تعلق بگیرد، فقط وجه خرید همان بخش و بدون محاسبه هزینه ارسال (هرچند آن بخش، بیشترین وزن و هزینه ارسال سبد خرید را داشته باشد)، به وی بازگردانده می‌شود.

.اگر با لغو سفارش پس از تسلیم کالا توسط خریدار و تایید آن از سوی «کالیز»، فروشگاه‌دار از عودت محصول توسط خریدار منصرف شود،‌ باید این موضوع را به «کالیز» اطلاع دهد. در این صورت، «کالیز» نسبت به آن و وظیفه خریدار تصمیم خواهد گرفت. این موضوع، نافی تبعات ناشی از لغو سفارش نسبت به فروشگاه‌دار نیست.

. اگر با لغو سفارش و انصراف از خرید و تایید در سیستم، سفارش یا بخشی از آن به اشتباه توسط فروشگاه‌دار برای خریدار ارسال شود.

.اگر پس از خرید، معلوم گردد که قیمت محصول به دلیل اشتباه ریال و تومان، توسط فروشگاه‌دار به درستی ثبت نشده است،‌ چون مسئولیت ثبت قیمت و هر گونه اطلاعات محصول با فروشگاه‌دار است، «کالیز» در قبال این اشتباه هیچ مسئولیتی ندارد اما اگر به تشخیص «کالیز»،‌ این اشتباه فاحش باشد و باعث ضرر قابل‌توجهی برای فروشگاه‌دار می‌گردد،‌ «کالیز» می‌تواند سفارش را لغو کند و مبلغ کل سفارش (وجه خرید و هزینه ارسال) را طبق زمان‌بندی «کالیز» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب خریدار بازگرداند.

. اگر به داوری و تشخیص «کالیز»، معلوم شود فروشگاه‌دار به تعهداتش درباره ویژگی‌های محصول، رعایت زمان آماده‌سازی و دیگر شرایط فروش عمل کرده است و مشتری همچنان ناراضی است، «کالیز» حق را به خریدار نخواهد داد.و حتی ممکن است نظر ثبت شده را نیز حذف کند .

.در موارد پیش‌بینی‌نشده برای لغو سفارش یا بازگرداندن محصول، طبق توافق «کالیز» و کاربران (فروشگاه‌دار و خریدار) عمل می‌شود و در صورت اختلاف میان آن‌ها، مرجع رسیدگی به اختلاف و حل و فصل مسئله «کالیز» خواهد بود ؛ و به علت پیچیدگی و پویایی مشکلات پیش رو در خرید تصمیم نهایی با کارشناس پشتیبانی است .

فسخ و پایان همکاری

کالیز» همواره از تداوم همکاری با شما (کاربر) استقبال می‌کند اما طبیعتاً هر فصلی از همکاری مشترک ممکن است روزی به دلایلی قانع‌کننده از سوی یکی از طرفین یا هر دو پایان پذیرد. در این بند، به قواعدی می‌پردازیم که بر وقوع فسخ قرارداد همکاری میان «کالیز» و شما (کاربر) حاکم خواهد بود:

-کاربر (شما) می‌تواند به صورت کتبی، درخواست فسخ حساب کاربری یا فروشگاه‌داری یا هر دو را به «کالیز» اعلام کند.

– با درخواست کتبی فسخ از سوی کاربر (شما) و موافقت «کالیز» و وقوع فسخ، هر گونه محتوایی که شما پیش از انجام فسخ همکاری در «کالیز»، منتشر کرده‌اید، کماکان برای «کالیز» قابل‌دسترسی خواهد بود.

– از آن جا که مطابق این سند، «کالیز» یک مجوز قابل‌فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد استفاده از «کالیز»، به شما (کاربر) اعطا می‌کند، و نیز ایجاد حساب کاربری در «کالیز» و همچنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از «کالیز»، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، فرانشیز و یا نظایر آن را مابین شما (کاربر) و «کالیز» ایجاد نمی‌کند، «کالیز» می‌تواند هر زمانی و به هر دلیلی و با/بدون اطلاع قبلی به کاربر، دسترسی وی به خدمات خود را به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری و فروشگاه‌داری کاربر را از «کالیز» حذف کند.

– حق قطع، تعلیق و تغییر در برخی خدمات «کالیز»، در هر زمان و بنا به هر دلیلی، برای «کالیز» محفوظ خواهد بود. «کالیز» در این مواقع مسئولیتی نسبت به تاثیری که ممکن است این اقدامات بر کار و درآمد شما داشته باشد، نخواهد داشت.

-وقوع فسخ،‌ مانع لزوم پرداخت صورت‌حساب‌های پرداخت‌نشده کاربر و «کالیز» نخواهد بود. همچنین پس از فسخ، سفارش‌‏های ثبت شده قبل از فسخ، معتبر و الزام‌آور است مگر این که میان «کالیز» و کاربران (فروشگاه‌دار و خریدار) توافق جدیدی صورت بگیرد.

– در صورت تخلف فروشگاه‌دار نسبت به انجام تعهدات پیش از فسخ و توافقات صورت‌گرفته، حق پیگیری قانونی برای کاربران (خریداران) و «کالیز» محفوظ است و «کالیز» می‌تواند مطالبات و هزینه‌های خود و خریداران را از مانده اعتبار فروشگاه‌دار نزد «کالیز» کسر کند.

مرجع رسیدگی به اختلافات

-اختلافات میان فروشگاه‌دار و خریدار: «کالیز» بر اساس مدل طراحی‌شده خود بر آن است تا حد امکان دخالت مستقیم خود در روابط عرضه‌کنندگان و خریداران را کاهش دهد و فروشگاه«کالیز» بر اساس خودگردانی پیش برود؛ اما با توجه به ضرورت پیگیری اختلافات احتمالی و حل و فصل سریع و مسالمت‌آمیز آن، در صورت بروز هر گونه اختلاف میان فروشگاه‌دار و خریدار، «کالیز» مرجع حل اختلاف است. «کالیز» می‌تواند نماینده یا نمایندگانی را به عنوان داور/داوران مرضی‌الطرفین معرفی کند تا بر اساس مفاد این سند و قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و عدل و انصاف به اختلافات رسیدگی کنند. داوری «کالیز» یا حکم این داور/داوران، معتبر، قطعی و برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.

-اختلاف با «کالیز»: مرجع رسیدگی به هرگونه اختلاف در تفسیر مفاد و اجرای این سند و هر گونه مشکل و گرهی که ممکن است در جریان تعامل «کالیز» با کاربر (اعم از خریدار و فروشگاه‌دار) شکل بگیرد، «کالیز» است. این اختلافات بدواً از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتیجه از این طریق، مسئله مطابق مفاد این سند و قوانین جمهوری اسلامی ایران، ظرف مدت چهار ماه توسط تک داور معرفی‌شده از سوی «کالیز» رسیدگی خواهد شد. حکم این داور، معتبر، قطعی و برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.

-در صورت بروز اختلافات، در صورت توافق طرفین، انجام تعهدات اولیه تا حل و فصل کامل موضوع اختلافی ادامه می‌یابد و در غیر این صورت، تا زمان حل مناقشه، تعهدات طرفین متوقف خواهد شد.

قوانین اختصاصی پیام مستقیم فروشگاه‌دار و مشتریان

کالیز» امکان ارتباط فروشگاه‌دار با مشتری را به صورت ارسال پیام مستقیم در پلتفرم کالیز با هدف تعامل و ارتباط میان این کاربران مانند آگاهی‌بخشی درباره بازار کالیز، کسب‌وکار فروشگاه‌دار و محصولات آن، تسهیل در پردازش و آماده‌سازی سفارش‌ها، رضایت مشتریان و وفاداری آن‌ها، در چارچوب تعریف شده و اهداف کلی «کالیز»، فراهم کرده است.

– استفاده و بهره‌برداری از امکان ارتباط میان فروشگاه‌دار و مشتری در غیر چارچوب تعریف شده از سوی «کالیز» و هر نوع فعالیت تجاری و غیرتجاری خارج از محوریت محصولات و خدمات کالیز، مانند تبادل تلفن ثابت و همراه، ایمیل، نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، پیوندهای اینترنتی و صفحات مجازی (لینک‌های) غیرکالیزی، ممنوع است. همچنین این کاربران علاوه بر رعایت قوانین و شرایط «کالیز» موظف به رعایت قوانین کشور، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و عرف جامعه هستند.

-در صورت تشخیص ماشینی یا انسانی کالیز و یا از طریق گزارش کاربران دیگر از ارسال یا دریافت محتوا، تصویر و پیام غیراخلاقی و خلاف عرفه جامعه، مغرضانه، ادبیات غیرمودبانه، تبلیغات درباره محصولات و خدمات غیرکالیزی و ارائه خدمات و محصولاتِ خلاف قوانین کشور و غیراخلاقی، خلاف احکام اسلامی و شرایط و قوانین عمومی کالیز، حساب کاربری کاربر بصورت موقت یا دائم مسدود و فروشگاه فروشگاه‌دار غیرفعال می‌شود.

– در صورتی که شروع ارتباط و پیام در پلتفرم «کالیز» باشد اما معامله به بیرون از «کالیز» هدایت و انجام شود، «کالیز» هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در خصوص شرایط معامله، کیفیت و سلامت محصولات سفارش‌ داده شده و سوءاستفاده‌های مالی و غیرمالی نخواهد داشت و تمام مسئولیت همه این موارد بر عهده طرفین معامله است. همچنین هدایت معامله به بیرون از «کالیز» نقض قوانین و شرایط «کالیز» محسوب می‌گردد و «کالیز» در صورت اطلاع از معامله، مجاز است کارمزد و سهم خود را از اعتبار کاربر (فروشگاه‌دار) کسر کند یا برای وصول آن اقدام کند.

-اطلاعات و محتوای تبادل شده میان فروشگاه‌دار و مشتری، مشمول شرایط استفاده و بهره‌برداری عمومی از «کالیز» می‌گردد و از‌این‌رو «کالیز» مجاز به ذخیره‌سازی، نظارت و تحلیل ماشینی و انسانی داده‌ها و اطلاعات خواهد بود و نیز این کاربران موظف به رعایت قوانین کشور، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و عرف جامعه هستند.

-در ارتباط میان کاربران «کالیز»، مسئولیت هر گونه نقض شرایط و قوانین «کالیز» یا ایجاد خسارت‌های مادی و غیرمادی به «کالیز» یا اشخاص ثالث، متوجه فرد خاطی است و «کالیز» ضمن این‌که هیچ مسئولیتی نخواهد داشت مجاز است بر اساس تشخیص خود بدون لحاظ ترتیب، یک یا چند نوع جریمه برای این کاربران اعمال کند؛ شامل عدم دسترسی موقت به خدمات «کالیز»، حذف فروشگاه، حذف حساب کاربری. در هر صورت، «کالیز» حق پیگیری و مطالبه خسارات و حقوق قانونی خود را را طبق قوانین کالیز یا از طریق قانونی و قضایی خواهد داشت.

-توصیه کالیز به کاربرانش حفظ اطلاعات شخصی و خصوصی خود و خودداری از ارسال آن برای دیگران در تبادل پیام است.

قوانین و مقررات انتشار محتوا در کالیز

-کاربر برای انتشار محتوا در کالیز،‌ ملزم به رعایت همه قوانین زیر است:

-کاربر متعهد قوانین جمهوری اسلامی ایران را در کالیز نقض نکند. درج هر گونه مطلب که بر اساس قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران، مشمول عنوان جرم شود، ممنوع است.

-اعضاء نباید اطلاعات حساس خود یا دیگران را در کالیز منتشر کنند. کالیز مسئولیت سوء استفاده از این اطلاعات توسط دیگران را نمی‌پذیرد.

-کالیز به هیچ وجه مسئولیت خسارت‌های وارده در اثر اعتماد هر کاربر به دیگر کاربران و فاش شدن اطلاعات‌شان را نمی‌پذیرد.

— کاربر ملزم به رعایت قوانین بین المللی در رابطه با استفاده از شبکه جهانی اینترنت است.

— اعضاء مجاز به درج اطلاعات محرمانه مملکتی، اطلاعات محرمانه اشخاص دیگر، مطالب نفرت‌آمیز، محتوای غیر اخلاقی و غیر قانونی بر روی کالیز نیستند.

-کالیز خود را مجاز به کنترل محتوای منتشرشده توسط کاربران می‌داند، ولی خود را ملزم به کنترل کل محتوا نمی‌داند. مسئولیت کلیه محتوای قرارداده شده روی کالیز (اعم از متن، عکس، لینک، فیلم و دیگر اقسام محتوا) تماما به عهده قراردهنده محتواست.

–کالیز می‌تواند در صورت تخلف کاربر از قوانین، عضویت او را بدون اطلاع قبلی لغو کند. کالیز خود را ملزم به توضیح درباره علت لغو عضویت کاربر نمی‌داند.

– فعالیت‌های تبلیغاتی با نام کاربری جعلی و ارسال محتوای اسپم و یا استفاده از نرم‌افزار یا ربات به منظور افزایش تعداد دنبال‌کنندگان و… مجاز نیست و کالیز می‌تواند عضویت کاربر را لغو کند.

-استفاده از محتوای منتشرشده در کالیز، در جای دیگری مجاز نیست؛ به‌ویژه اطلاعات شخصی افراد، عکس آنها و مطالب مربوط به آنها.

-کالیز مجاز است به هر نحوی که بخواهد از محتوای قرارگرفته در فروشگاه‌ها، پروفایل‌ها که قانونا متعلق به شخص یا نشریه یا سازمان دیگری نباشد استفاده کند. (مثلا آن‌ها را به‌صورت برگزیده در قسمت دیگری از کالیز یا رسانه‌های چاپی متعلق به کالیز منتشر کند).

– مسئولیت درج بدون مجوز کلیه مطالبی که حقوق مالکیت معنوی آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی است، بر عهده کاربر است.

-در صورت تشخیص ماشینی یا انسانی کالیز و یا از طریق گزارش کاربران دیگر از انتشار محتوا یا تصویر غیراخلاقی، خلاف عرفه جامعه، مغرضانه، ادبیات غیرمودبانه، تبلیغات درباره محصولات و خدمات غیرکالیزی و ارائه خدمات و محصولاتِ خلاف قوانین کشور و غیراخلاقی، خلاف احکام اسلامی و شرایط و قوانین عمومی کالیز، حساب کاربری کاربر بصورت موقت یا دائم مسدود و فروشگاه فروشگاه‌دار غیرفعال می‌شود. ۱۷.۱۴. پیشنهاد و یا تشویق به هر نوع فعالیت غیر قانونی در کالیز ممنوع است.

-. کالیز جایی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. بنابراین، بحث‌های سیاسی جنجال‌برانگیز در کالیز مجاز نیست و کالیز حق حذف این محتواها و برخورد با کاربران را برای خود محفوظ می‌داند.

-استفاده از عبارت‌ها و یا تصاویر خلاف شئونات اخلاقی و مذهبی (از جمله کشف حجاب) ممنوع است.

-انتشار تصاویر ترسناک، دل‌خراش، غیر اخلاقی و مشمئزکننده در کالیز مجاز نیست.

-پوشش کم و نامناسب، مستهجن و تصاویر موهن سیاسی و مذهبی ممنوع است.

-درج مطالب مستهجن و مبتذل، افترا آمیز، موهن و غیر اخلاقی، بی‌حرمتی به مقدسات مذهبی، مجاز نیست.

-بیان جوک‌های قومیتی یا عبارت‌هایی که منجر به اهانت به هموطنان شود و یا شوخی‌های زشت و خلاف شئونات اخلاقی، ممنوع است.

-درج هرگونه محتوای قومیت‌گرا و تفرقه‌افکن در کالیز ممنوع است.

-به طور جدی از تهدید، اذیت و آزار دیگران و حمله به حقوق آن‌ها خودداری کنید.

– استفاده از ربات‌ها و ابزارهای انتشار اتوماتیک محتوا در کالیز ممنوع است.

-. کابران موظفند علاوه بر رعایت مقررات اختصاصی کالیز، از قوانین جرائم رایانه‌ای نیز پیروی نمایند.

-با کاربرانی که به شرایط فوق بی‌‌توجهی کنند، حسب قانون مقتضی برخورد خواهد شد.

-اطلاعیه‌هایی که توسط تیم کالیز به‌صورت موردی به اطلاع کاربران می‌رسد در حکم مقررات فعالیت در کالیز بوده و رعایت مفاد آن الزامی است.

منو